vrijdag 9 oktober 2009

09 Oktober 2009

Namaste allemaal,

Ik zit nu weer in het Encounter Hotel in Kathmandu. Ik ben 2 nachtjes naar Nagarkot geweest. Met de Nepalese bus. Dat is dus een hele ervaring, met zeker 40 mensen in zo'n mini bus en mensen op het dak, de hele rataplan. Hartstikke gezellig, ik kreeg nog een baby op schoot, en die vond mn rubber badeendje op mn rugzak geweldig. Mooi is dat!

Maargoed, Nagarkot. Vanaf daar hoor je dus eigenlijk in oktober prachtig uitzicht te hebben, maar uitgerekend wanneer Wolf er is is het kut. Alleen maar wolken en regen dus. Crap crap crap. Maargoed, wel leuk hotelltje (green valley hotel) met Bob Marley muziek! Echt heel geestig, ik kom daar aan op 2170 na een nogal shaky busrit, hangt er een enorme Bob Marley vlag en Buffalo Soldier. Wat vet zeg, daar zitten chillen met de baas (actieve boeddhist), en thee op zijn kosten gedronken. Ik had een very basic kamer voor 300 rupee, met koude douche, en avond eten (rijst en veg curry) was 105 rupee. Allemaal chill. Daar nog lang gechilled met een een jongen en meisje uit Israel. Prima mensen.

Daarna ben ik nog naar de Lookout Tower gelopen, en onderweg een Duits meisje met gids tegengekomen. Die gids had dus ineens Everest bestegen!! Toen ze 17 was (ze ja!), in 2008. Wat voelde ik me nietig zeg. Met mn Gran Paradiso ervaring. Getverdemme. Wel retevet, eerste persoon die ik ken die Everest heeft gedaan. Ze was overigens getrained door Pemba ,,, Sherpa, die bekende, die ook op de K2 stond met Wilco van Rooijen etc.

Als ik nog hier een kleine trekking wil doen kan ik haar inhuren, ik heb haar telefoonnummer. W00t!

Afijn, ik brei er een einde aan want dit is niet mijn PC. Ik zal proberen wat foto´s te uploaden.
Morgenmiddag ga ik met Ashish van het Hotel hier naar zijn broers huis. Leuk leuk.

Kathmandu, 1304 meter boven zeeniveau

1 opmerking: