zondag 8 november 2009

23 OKT 2009 = Kathmandu - Lukla - Phakding

Zo jongens en meisjes, ik ben eindelijk weer in dat lekker stinkende Kathmandu. Ik ga nu elke dag van mn trekking beschrijven...een hele hoop werk. Ik heb net mn foto's op DVD gebrand (2 dvd's, ongeveer 1000 foto's)....

Eens kijken of het wil lukken (ik heb mn dagboek erbij)!

Vandaag om half 8 was mijn vlucht van Kathmandu naar Lukla. Je vliegt dan met zo'n mini vliegtuigje (Twin Otter, 16 passagiers) omdat de landingsbaan zo klein is. Een helicopter is natuurlijk ook mogelijk maar dat lag niet in mijn budget, hehe. Op het filmpje (zie een paar posts terug) zie je dat de landingsbaan op een helling ligt, maar in het echt is het nog veel erger. Wat bizar zeg. Je komt aanvliegen (ik zat achter de piloot), ziet een mini grijs streepje en daar ben je dan ineens. Dan vlieg je er zowat loodrecht opaf en dan trekt hij de neus van het vliegtuig ineens omhoog. Prachtig! De security is er ook heerlijk Nepalees, paspoorten zijn nergens nodig en de security check bestaat eigenlijk uit 2 vragen: "Do you have knives?" en "Do you have matches?"


Dit was mijn vliegtuigje!

Afijn. Vanuit Lukla naar Phakding gelopen. 2 uurtjes gelopen, thee pauze en weer een uurtje te voet verder en we bereikten Phakding. Prima allemaal, nergens last van. 's Avonds 3 borden Dal Bhat gegeten (wat bijzonder veel was voor touristen, maar de refill was gratis?) wat de gidsen en porters prachtig vonden.

Phakding - 2620 meter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten