zondag 8 november 2009

26 OKT 2009 = Namche - Pangboche

Lief Dagboek,

nee grapje. Ik ben vandaag via Tengboche naar Pangboche gelopen. In Tengboche zit het bekende Boeddhisten klooster, dat veel rente vraagt. Dat maakt Tengboche vooral heel duur. Ik heb er een snack gehad (tibetan bread with honey to be exact). 250 rupee! Tsss.

Afijn. Vandaag voor het eerst echte Yaks gezien, in plaats van de normale bergkoeien (zopkio). Vette beesten, alleen wel uitkijken. Ze weten hoe breed ze zelf zijn, maar als die grote pakketen die ze dragen breder zijn snappen ze het niet meer. Yaks op bruggen zijn ook leuk.


Yaks! Harige beesten, een soort superkoeien. Ze kunnen niet onder 3000 meter leven omdat dat te warm is.

Best aardige klim naar Pangboche, maar ik heb het gehaald. In Pangboche was een belg die een zuurstofgehalte-meetapparaat had (jaja, goeiste nederlandsch). Ik zat op 95%, dat is mooi zeg. Ik had een heeeeel klein beetje hoofdpijn.

Pangboche - 3930 meter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten