zondag 8 november 2009

27 OKT 2009 = Pangboche - Dingboche

Vandaag van Pangboche naar Dingboche gelopen. Onderweg Jaimy en Lalu tegenkomen, goeie gasten. Jaimy gaat proberen Island Peak te beklimmen (een zesduizender! - ik volgend jaar misschien? hihi) maar voor vandaag houden we het op Dingboche.

Ongeveer 3 uurtjes lopen, en toen een kamer gefixt. 200 rupees voor een basic kamer, maar dat is ongeveer de vaste prijs. In de middag kwam Yam opeens op het idee (pure verveling?) om naar het Ama Dablam Base Camp te gaan. Afijn, poging gewaagd.

Dat was dus ongeveer 600 meter klimmen, zo'n 200 te veel voor mij die dag. Niet gehaald dus. Ik voelde me niet zo goed (goh, die hoogte, die zuurstof) en kreeg lichte hoofdpijn. We hebben gepauzeerd, rondgekeken en zijn weer afgedaald. In de lodge voelde ik me weer prima. Het was nog een uur doorlopen naar het base camp maar een uur later was er gelukkig niets dan wolken/mist. Gelukkig maar - niets gemist!

Dingboche - 4410 meter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten